Hyperspin: Status (klein)

Door een technisch probleem kan de lijst met servers momenteel niet opgehaald worden.

Legende Klein

serverUp Geen probleem
serverDown Probleem
serverOnderhoud Onderhoud
serverOnbekend Niet bekend

Archief problemen

Hieronder vind je een overzicht van oude problemen. Kijk op de startpagina voor een lijst met actuele problemen.

15/11/2011: Storing server83, server97, server102, server105, server108, server111 en server112

opgelost
  • 15/11/2011 14u15: Er is momenteel een storing op server83, server97, server102, server105, server108, server111 en server112 waardoor de services op deze servers niet bereikbaar zijn. Meer info volgt.
  • 15/11/2011 14u25: Alle servers dienden herstart te worden. Server83, server97, server105 en server111 zijn opnieuw bereikbaar; de andere servers volgen zodadelijk.
  • 15/11/2011 14u35: Alle servers en services zijn weer normaal bereikbaar. De oorzaak lag bij een virtuele testserver die om nog onbekende reden de volledige fysieke server deed blokkeren. Onze excuses voor het ongemak. Aarzel niet om ons te contacteren via meldpunt@jnetstatus.be mocht je toch nog ergens een probleem vaststellen.

14/10/2011: Storing server185

opgelost
  • 14/10/2011 05u25: We ervaren momenteel een technisch probleem met server185 (ASP.NET). Ingenieurs onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing. Meer informatie volgt.
  • 14/10/2011 06u45: Ingenieurs ter plaatse hebben vastgesteld dat de RAID-controller niet meer functioneert en vervangen moet worden.
  • 14/10/2011 07u45: De RAID-controller werd vervangen en de server werd uitgebreid gecontroleerd vooraleer weer online te gaan. Alle services zijn intussen herstart en functioneren weer normaal. Aarzel niet om ons te contacteren via meldpunt@jnetstatus.be mocht je toch nog ergens een probleem vaststellen.

08/08/2011: Storing MS SQL-server

opgelost
  • 08/08/2011 10u15: Door een storing bij de MS SQL databaseserver kunnen klanten die gebruik maken van MS SQL momenteel hun databank niet bereiken. Een technisch team onderzoekt het probleem; meer info volgt zo snel mogelijk.
  • 08/08/2011 10u45: Alle databases zijn weer bereikbaar. Na een herstart voor een kort onderhoud deze ochtend werden de gelockte databases verkeerdelijk niet weer vrijgegeven. Aarzel niet om ons te contacteren via helpdesk@jnet.be mocht je toch nog ergens problemen ondervinden.

16/07/2011: Storing server185

opgelost
  • 16/07/2011 19u05: We ervaren momenteel een technisch probleem met server185 (ASP.NET). Ingenieurs onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing. Meer informatie volgt.
  • 16/07/2011 19u15: Na een herstart van de server draaien alle services weer normaal. De oorzaak van het probleem bleek een proces binnen het Windows-platform te zijn waarop deze virtuele server draait.

08/07/2011: Storing server185

opgelost
  • 08/07/2011 06u45: We ervaren momenteel een technisch probleem met server185 (ASP.NET). Ingenieurs onderzoeken het probleem en werken aan een oplossing. Meer informatie volgt.
  • 08/07/2011 07u05: Na een herstart van de server draaien alle services weer normaal. We wachten momenteel nog op meer info over de oorzaak van het probleem.
  • 08/07/2011 07u10: De oorzaak van het probleem bleek een proces binnen het Windows-platform te zijn waarop deze virtuele server draait.

27/06/2011: Netwerkstoring datacenter

opgelost
  • 27/06/2011 20u34: We ondervinden momenteel een netwerkstoring voor alle servers in ons datacenter in Antwerpen. Een technisch team onderzoekt het probleem.
  • 27/06/2011 20u50: Alles is weer normaal bereikbaar. Het probleem situeerde zich tussen onze firewall en de uplink met het datacenter. Een technisch team onderzoekt verder wat de oorzaak hiervan precies kan zijn.
  • 27/06/2011 21u30: De oorzaak van de netwerkstoring bleek een Distributed Denial of Service (DDoS) attack op een andere server in hetzelfde datacenter. Na het uitschakelen van deze route verliep alle netwerkverkeer weer normaal.

24/05/2011: Storing server185

opgelost
  • 24/05/2011 13u00: Er is geen duidelijke oorzaak voor het probleem. De ingenieurs plannen wel binnenkort een onderhoud in om een aantal nieuwe updates te installeren. De betrokken klanten zullen hierover geïnformeerd worden van zodra er een exacte timing bekend is.
  • 24/05/2011 10u05: Na een herstart van de server draaien alle services weer normaal. We wachten momenteel nog op meer info over de oorzaak van het probleem.
  • 24/05/2011 10u00: We ervaren momenteel een technisch probleem met server185 (ASP.NET). Ingenieurs zijn ter plaatse en onderzoeken het probleem. Meer informatie volgt.

20/05/2011: Storing server98

opgelost
  • 20/05/2011 7u25: Door een probleem met een script van één van de klanten op server98 liep de harde schijf van deze server helemaal vol. Daardoor ondervond de server sinds 6u19 moeilijkheden bij het wegschrijven van gegevens. In de nasleep hiervan waren MySQL en de mailservice tijdelijk moeilijk of niet bereikbaar. Het probleem is intussen opgelost.

11/04/2011: Netwerkstoring datacenter

opgelost
  • 11/04/2011 08u20: We ondervinden momenteel een netwerkstoring voor alle servers in ons datacenter in Antwerpen. Alle diensten zijn momenteel nog bereikbaar, maar surfen naar of verbinden met de servers gaat slechts met vertraging. Een technisch team onderzoekt het probleem.
  • 11/04/2011 08u20: Alles is weer normaal bereikbaar. Het probleem situeerde zich tussen onze firewall en de uplink met het datacenter. We onderzoeken nog verder wat de oorzaak hiervan precies kan zijn.
  • 11/04/2011 18u30: Sinds 18u ondervinden we opnieuw connectieproblemen met het datacenter. Daardoor zijn websites en mailservices mogelijk slecht bereikbaar. Techniekers proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
  • 11/04/2011 18u55: Alles services zijn opnieuw normaal bereikbaar. Een reboot van de firewall was nodig om de storing te verhelpen. We blijven onze systemen in de komende uren verder nauwgezet monitoren en grijpen onmiddellijk in mocht het probleem zich opnieuw voordoen.
  • 13/04/2011 10u40: Er is een nieuwe storing waardoor alle services opnieuw moeilijk bereikbaar zijn. Een technisch team werkt aan een oplossing.
  • 13/04/2011 11u20: Alles services zijn opnieuw normaal bereikbaar. Techniekers hebben de bekabeling tussen onze firewall en de switch van het datacenter vervangen. Hiervoor waren 4 korte onderbrekingen (telkens van enkele seconden) nodig. We blijven dit nauwgezet opvolgen om te kijken om te zien of het probleem definitief van de baan is.

14/03/2011: Storing server83, server102 en server104

opgelost
  • 14/03/2011 17u50: Er is een DNS-probleem met server83, server102 en server104. Websites zijn bereikbaar maar connecties via FTP, SMTP en SSH verlopen erg traag. We onderzoeken het probleem en houden je via deze weg op verder op de hoogte.
  • 14/03/2011 19u30: Het probleem is opgelost; alle services draaien weer normaal.