Hyperspin: Status (klein)

Door een technisch probleem kan de lijst met servers momenteel niet opgehaald worden.

Legende Klein

serverUp Geen probleem
serverDown Probleem
serverOnderhoud Onderhoud
serverOnbekend Niet bekend

Archief problemen

Hieronder vind je een overzicht van oude problemen. Kijk op de startpagina voor een lijst met actuele problemen.

16/02/2017: Storing web01 en web02

opgelost
  • 16/02/2017 15u30: Door een storing in het datacenter zijn web01 en web02 momenteel niet (volledig) bereikbaar. Ingenieurs van het datacenter werken aan een oplossing. Meer info volgt.
  • 16/02/2017 16u15: De oorzaak van de storing zit in de virtualisatielaag. Het probleem werd geëscaleerd naar de leverancier die aan een oplossing werkt. Meer info volgt.
  • 16/02/2017 16u45: De oorzaak was een falende disk in de opslagcluster. Web02 is sinds 16u25 weer bereikbaar en intussen functioneert web01 ook weer normaal.

29/12/2016: Storing datacenter

opgelost
  • 29/12/2016 14:35: Er is een probleem in het datacenter waardoor enkele servers (web01, web02, web07 en web10) momenteel onbereikbaar zijn. Ingenieurs zijn aanwezig in het datacenter en werken aan een oplossing. Meer info volgt.
  • 29/12/2016 14:55: Alle servers zijn opnieuw normaal beschikbaar.

29/08/2016: Storing web06

opgelost
  • 29/08/2016 11u15: Door een storing op web06 zijn de diensten op deze server momenteel niet bereikbaar. We werken aan een oplossing, meer info volgt.
  • 29/08/2016 11u35: De storing is verholpen, alle diensten zijn weer normaal bereikbaar.

06/07/2016: Overbelasting van de servers (Opgelost)

opgelost
  • 6/07/2016 11u00: Onze monitoringsystemen waarschuwen ons voor een abnormale serverbelasting op verschillende van onze servers. Als gevolg daarvan kan het zijn dat het inladen van je website momenteel langer duurt of tijdelijk niet lukt. We werken aan een oplossing.
  • 6/07/2016 11u20: De oorzaak van de serverbelasting is gevonden en verholpen. Alle services zijn aan het herstellen en zullen weldra weer normaal functioneren.

29/06/2016: Storing server37 (Windows)

opgelost
  • 29/06/2016 18u00: De services van server37 (Windows) zijn momenteel niet bereikbaar wegens een storing op de achterliggende hardware. Ingenieurs van het datacenter werken momenteel aan een oplossing. Meer info volgt.
  • 29/06/2016 19:00 Het probleem is verholpen en alle services van server37 zijn terug beschikbaar.

27/06/2016: Storing datacenter

opgelost
  •  27/06/2016 13u15: Er is momenteel een probleem met enkele van onze servers. We werken met onze hosting partner aan een oplossing. Meer info volgt.
  • 27/06/2016 16:00: De problemen zijn opgelost. Enkel servers web05, web10, web11, web12 en web13 hebben problemen ondervonden.

04/06/2016: Storing web09

opgelost
  • 04/06/2016 21u30: Door een falende disk van web09 zijn de websites en diensten op deze server momenteel niet bereikbaar. Ingenieurs van het datacenter werken aan een oplossing. Meer info volgt.
  • 04/06/2016 22u00: Het probleem werd opgelost door de ingenieurs van het datacenter. Alle websites en diensten van web09 zijn terug bereikbaar.

22/02/2016: DDoS-aanval datacenter

opgelost
  • 22/02/2016 11u15: Het datacenter krijgt momenteel een DDoS-aanval te verwerken. Daardoor kunnen ook onze diensten tijdelijk moeilijk of niet bereikbaar zijn. Ingenieurs van het datacenter werken aan een oplossing. Meer info volgt.
  • 22/02/2016 11u20: De aanval werd afgeweerd. Alle diensten zijn weer normaal bereikbaar.

15/09/2015: Storing na updates server37 (Windows)

opgelost
  • 15/09/2015 08u45: Op server37 (Windows) werden zopas niet-kritieke onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Bij deze updates diende de server te worden herstart. Die herstart loopt echter niet zoals voorzien, waardoor de services op server37 sinds 8u25 niet meer bereikbaar zijn. We werken aan een oplossing; meer info volgt.
  • 15/09/2015 08u55: Server37 (Windows) kon intussen met succes worden heropgestart. Alle services verlopen nu weer normaal.

28/08/2015: Storing datacenter

opgelost
  • 28/08/2015 03u35: Er is momenteel een probleem met de bereikbaarheid van al onze servers. Meer info volgt.
  • 28/08/2015 03u50: De problemen worden veroorzaakt door een algemene stroompanne in het volledige datacenter. Ingenieurs ter plaatse werken aan een oplossing.
  • 28/08/2015 04u50: De stroompanne is opgelost. Alle servers zijn aan het opstarten en zullen over enkele ogenblikken weer normaal bereikbaar zijn.
  • 28/08/2015 08u30: Als gevolg van de stroompanne moet op Server37 (Windows) dringende onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd worden. Daardoor zijn de diensten op deze server momenteel niet bereikbaar. We houden je via deze weg verder op de hoogte.
  • 28/08/2015 08u55: Er is een probleem met de virtualisatiesoftware waarvan Server37 (Windows) gebruik maakt. Ingenieurs werken aan een oplossing en hopen de server in het komende uur terug te kunnen opstarten.
  • 28/08/2015 09u30: Er wordt een "storage recovery" uitgevoerd op de fysieke server waar Server37 (Windows) gebruik van maakt. Eens die recovery is afgewerkt zou alles weer bereikbaar moeten zijn.
  • 28/08/2015 10u20: Het uitrollen van de "storage recovery" duurt langer dan voorzien. Ingenieurs verwachten dat het proces rond 11u30 klaar zal zijn.
  • 28/08/2015 11u20: Server37 (Windows) is weer bereikbaar en alle services op de server functioneren weer normaal. We bekijken samen met het datacenter de achterliggende oorzaak en hoe dit probleem in de toekomst kan vermeden worden.